Ministerul Fondurilor Europene lansează public modulul “Depunere Cerere de finanțare” în MySMIS din 28 martie

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) intenționează ca de luni, 28 martie, să lanseze public modulul pentru cererea de finanțare în cadrul aplicației pentru depunerea online a proiectelor europene.

‘Versiunea 1.0 Beta a MySMIS funcționează din 1 martie 2016. Această versiune a fost în testare internă și testare publică. În perioada actuală se rețin cerințele justificate și se remediază bug-urile (nefuncționalitățile). Avem intenția ca în 28 martie să putem anunța ca fiind lansat public modulul de depunere a cererii de finanțare. În acest sens, sunt funcționale două module: un modul back-office — ‘Definire apel’, respectiv un modul front-office — ‘Depunere Cerere de finanțare’, au afirmat, pentru AGERPRES, reprezentanții Ministerului.

Aplicația pentru depunerea online a proiectelor europene a fost testată de peste 1.000 de utilizatori în perioada 8-18 martie.

Această aplicație IT a fost elaborată de MFE, împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), pentru a facilita schimbul electronic de informații între beneficiari și autoritățile cu atribuții în gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții.

‘Prin implementarea aplicației MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene răspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014 — 2020′, se arată într-un comunicat de presă al ministerului.

În data de 29 februarie, ministrul Fondurilor Europene, Aura Răducu, a declarat că aplicația pentru depunerea online a proiectelor europene va fi funcțională din 19 martie și va avea opt module până în iunie.

“În perioada 8-18 martie, potențialii beneficiari pot intra în aplicație. Între timp am făcut o rețea foarte modernă de Help Desk, așa cum este și la Comisia Europeană, un fel de call center prin care, prin telefon sau email, să i se dea omului toate informațiile de care are nevoie și clarificările. La nivel regional și în fiecare județ facem un one-stop-shop și avem o echipă de 2-4 oameni care stau și asistă beneficiarii pentru că în marile proiecte pe care le-am avut în perioada anterioară beneficiarii nu au fost sprijiniți și informațiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate și nu din rea-voință. Vrem să evităm aceste nereguli. Sistemul informatic va fi funcțional după 18 martie, după această testare”, a spus Răducu.

Ea a precizat că sistemul va avea două module, după testare.

“Sistemul va avea două module după testare, dar va avea în total opt module care se vor face treptat până în iunie. Cele două module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel și cerere de finanțare, după care urmează modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie”, a arătat Răducu.

Sursa: AGERPRES